Coaching

„Egyesek sosem tanulnak meg semmit sem, mert túl hamar felfogják a dolgokat. A bölcsesség valójában nem valamilyen állomás, ahová megérkezel, hanem az, ahogyan utazol. Ha túl gyorsan utazol, nem látod a tájat. Talán a legjobb módja annak, hogy másfelé menj, ha nagyon pontosan tudod, hogy hová akarsz jutni. Nincs mindenki elveszve,aki csak álldogál.”

Anthony de Mello: A szív ébredése

A coaching egy egyénre szabott fejlesztő beszélgetés.

A coach ügyfelei lelkileg egészséges emberek, akik a mindennapjaikat érintő munkahelyi, családi, esetleg párkapcsolati nehézségeiket egy külső szakértővel vitatják meg.

 

A coach a beszélgetések alkalmával fejleszti az ügyfél önismeretét, megerősíti képességeit, készségeit, támogatja célkitűzéseit, segít megfogalmazni céljait. Segít a probléma beazonosításában, ha az ügyfél kéri, tanácsot is ad. A beszélgetések alkalmával a dolgok mélyére ás, a múlt helyett a jelenre és a jövőre koncentrál.

 

A coach rendelkezik pszichológiai ismeretekkel, de nem pszichológus. Kizárólag egészséges ügyfelekkel dolgozik, a coaching nem terápia!

Mikor érdemes leülni egy coach-csal beszélgetni?

  • ha szeretnéd fejleszteni önismeretedet
  • ha munkahelyi, párkapcsolati problémáid vannak, és nincs kivel megbeszélned
  • ha változtatni szeretnél életeden, de nem tudod, hogyan indulj el
  • ha vezetőként beosztottjaiddal nehézségeid adódnak
  • ha életszervezési nehézségeid vannak

A coach az élet minden területén támogatni és fejleszteni tudja ügyfelét, legyen szó üzleti vagy magánéleti kérdésekről.

A coaching eredménye

A fejlesztő beszélgetések után az ügyfél önismerete fejlődik, magabiztos és önérvényesítő lesz, kiegyensúlyozottan, határozottan irányítja életét.

A coaching típusai

A coaching az üzleti életben és a magánéletben is eredményesen alkalmazható fejlesztő módszer. A köztudatban 3 típusa terjedt el: vezetői, üzleti és életvezetési coaching.

Vezetői (executive) coachingról abban az estben beszélhetünk, ha az ügyfél saját vezetői szerepének fejlődésén dolgozik a coach segítségével. A beszélgetések alkalmával fejlesztheti a vezető problémamegoldó, konfliktuskezelő, kommunikációs képességét, folyamatszervezési- és időgazdálkodási módszereit, tárgyalási-, előadói stílusát A beszélgetések alkalmával minden olyan téma elfogadott, melyet a vezető fejlesztendő területnek érez.

Üzleti (business) coaching vállalati közép és felsővezetők körében terjedt el. Fő területei: termelékenység növelése, beosztottak eredményes irányítása, ügyfélkapcsolatok fejlesztése, időgazdálkodás. Ebben az esetben a coach beszélgetések alkalmával a cég fejlődését érintő területekre fókuszál. Az elsődleges cél a szervezet hatékonyabb működének elősegítése.

Csoportos (team) coaching: Kis létszámú üzleti csoport, szakmai és szervezeti kérdéseket dolgoz fel coach segítségével.

Életvezetési (life) coaching alkalmával az ügyfél magánéleti nehézségei kerülnek előtérbe, így szülői szerepe, párkapcsolati problémái, karrier céljai. Fejlődik az önismeret, megfogalmazódnak a rövid és hosszú távú célok. Tisztázódnak a szerepek, az elvárások.

A coaching eredete

A coaching alapjai a sportpszichológiában gyökereznek. Az elnevezés is a sport világából származik: a coach edzőt, a coaching edzést jelent. Eszköztárában a pszichológia számos módszere megtalálható.



Fel az oldal tetejére
 
Főoldal | Bemutatkozás | Coaching | Coaching folyamata | Módszerek | Online coaching | Elérhetőségek | Árak | Ajánlott irodalom és linkek | Aktualitások | Publikációk
 


coach, coaching